Učebnice soudobých dějin: překážka nebo pomocník při výuce?

Pozvánka na přednášku Učebnice soudobých dějin: překážka nebo pomocník při výuce soudobých dějin? (Praha, ÚSTR, 31.10.2013)

Často se diskutuje vhodnost či nevhodnost různých konceptů výuky. Zapomíná se přitom, že větší vliv než ministerské vyhlášky nebo diskuse historiků má na podobu výuky struktura učebnic. Jak vypadají české učebnice dějepisu ve srovnání s učebnicemi našich sousedů? Nakolik určuje jejich podobu zájem ministerstva, nakolik konsenzus odborné obce a nakolik zájmy nakladatelů? Jak by měla vypadat učebnice 21. století? A jak se k ní posunout? Po stručné prezentaci základních tezí shrnujících podobu českých i zahraničních učebnic budou diskutovány i další otázky: je ve věku digitálních technologií učebnice vůbec legitimním učebním médiem? Jak se změnily české učebnice dějepisu za posledních 23 let? Jak reflektujeme zahraniční trendy? Jaké trendy jsou podle vás inspirující a jaké nikoli? Kdo nebo co má na podobu učebnic největší vliv? Kromě pracovníků Skupiny vzdělávání Ústavu pro studium totalitních režimů (Kamil Činátl a Jaroslav Najbert) vystoupí jako host Mgr. Josef Märc z FF UJEP v Ústí nad Labem.

  • Termín: 31. 10. 2013 od 17 hodin
  • Místo konání: Ústav pro studium totalitních režimů, Siwiecova 2, 130 00 Praha 3 (velká zasedací místnost)
  • Hosté: Mgr. Kamil Činátl, Ph.D. (FF UK, ÚSTR), PhDr. Jaroslav Najbert (ÚSTR), Mgr. Josef Märc (FF UJEP)
  • Moderátor: Mgr. Jaroslav Pinkas (ÚSTR)

Videozáznam